21/01/2017

Każdy  wie, że przytulanie się służy człowiekowi i zalet płynących z uścisku jest mnóstwo. Dziś jest idealnym momentem kiedy możemy poruszyć taki ważny temat gdyż  mamy Journée internationale des câlins czyli dzień przytulania.Wiemy doskonale że  przytulanie jest po prostu przyjemne, zapewnia nam poczucie więzi i bezpieczeństwa, bo gdzie indziej jest nam tak dobrze jak w ramionach ukochanej osoby,gdzie możemy się schować i nic nas tam nie dopadnie.Przytulanie  jest jedną z najistotniejszych potrzeb, które mają ludzie od samego narodzenia.

Warto tez  wspomnieć  że wiele problemów płynie też w związku kiedy ta potrzeba zostanie zaniedbana w dzieciństwie,kiedy to rodzice powinni nas nauczyć przeżywania emocji,oraz ich wyrażania. Trzeba dbać również o inne fundamentalne potrzeby do których zalicza się : potrzebę zauważenia,potrzebę ważności,potrzebę akceptacji,potrzebę zrozumienia. Wtedy jesteśmy w stanie przygotować sobie bezpieczny grunt na bazie którego w przyszłości będziemy budować swoje poczucie własnej wartości. Dlatego tak istotny jest czas kiedy to rodzice dają nam lekcje gdyż w dorosłym życiu ciężko zmienić coś co zostało tak mocno ukształtowane w dzieciństwie gdzie za naszą sylwetkę emocjonalną byli odpowiedzialni najbliżsi .

Wracając jednak do głównego tematu czyli przytulania chciałam wam przedstawić parę niezwykłych korzyści które płyną z przytulania

  • Przytulanie zwiększa zaufanie i przywiązanie do drugiego człowieka 

W trakcie przytulania wydzielany jest hormon oksytocyny niekiedy zwany „hormonem miłości” Hormon ten  Wpływa na budowanie więzi. Jest to hormon który wydziela się również podczas przeżywania orgazmu dlatego kobiety tuż po mają ochotę wpadać w ramiona swojego kochanka bo ich biochemiczne reakcje w organizmie gdzie oksytocyny łączą się z  żeńskim estrogenem wyzwalają reakcję i potrzebę większej więzi z partnerem a u mężczyzn połączenie tego hormonu z testosteronem dają zwiększoną potrzebę na sen. Biochemia nie jest sprzymierzeńcem kobiet!  Wytwarzany też jest hormon szczęścia czyli endorfiny


  • Przytulanie redukuje stres 

Obniża nam ciśnienie krwi,co łączy się z tym że przytulanie redukuje poziom stresu który znacząco wpływa na ciśnienie krwi. Uspokaja oddech i łagodzi stres gdyż wyżej wymieniony hormon oksytocyna hamuje wydzielanie kortyzolu który jest odpowiedzialny za stres


  • Przytulanie jest doskonałą metodą komunikacji niewerbalnej 

Pomaga w porozumiewaniu się będąc skutecznym sposobem na przekazywanie partnerowi uczuć, jest to dość prosty sygnał który każdy na całym świecie zna bez względu na język w którym się komunikuję.


  • Przytulanie sprawia że jesteśmy szczęśliwsi 

Dzięki  dopaminie i serotoninie! Dotykanie bliskiej Ci osoby wyzwala w Twoim organizmie te dwa hormony, które odpowiadają za poprawę nastroju i zwalczanie depresji.

Także przytulajcie się kiedy macie tylko okazję, ja jestem z osób które bardzo tego potrzebują i czasem męczę mojego M który dzielnie znosi to że muszę czuć jego dotyk nawet kiedy bezwiednie zasypiam.

I dziś też jest jeszcze jeden wyjątkowy dzień. Dzień babci!Każda babcia jest wyjątkowa,więc pamiętajcie o nich i przytulajcie się do babci! Moja babcia też była wyjątkowa i bardzo mocno mnie zawsze ściskał.

8 thoughts on “21/01/2017

  1. Mój M (zabawne że u mnie i u Ciebie M 😀 ) nazywa mnie pieszczochem. Nie bez powodu. Przytulanie, dotyk to dla mnie jedna z ważniejszych rzeczy w związku. Tak jak piszesz przytulanie daje poczucie bezpieczeństwa, pozwala się odstresować, daje szczęście, ale i także poczucie przynależności. Dla mnie to bardzo ważne. W rodzinie nie mieliśmy problemów z przytulaniem, a wręcz przeciwnie! A mój tata to już bije rekordy w serdecznym obściskiwaniu ludzi dookoła 😉

    Polubione przez 1 osoba

  2. Hej, ale fajnie że znalazłam Cię tutaj 🙂 A to wszystko „przez” komentarz, który u mnie zostawiłaś – uwaga – 6 miesięcy temu! Mam nadzieję, że nie obrażasz się za późną odpowiedź 😉 I już kliknęłam, że lubię na Fb 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

